tisdag 7 februari 2012

Miljökassar

Satt och läste om plastpåsar att det tillverkas 1000 miljarder per år och att man i genomsnitt använder påsen i 12min. Lite skrämade siffror.
Jag har för det mesta ryggsäck när jag är ute. Mest för att det är praktiskt. Ibland när jag får frågan om jag vill ha en påse och då väljer jag att lägga varan i ryggsäcken men inte så ofta som man borde.
Så nu börjar det klia lite i fingrarna. Jag måste väl bli vän med min nya symaskin :)

Igår kväll när jag tog fram min eländiga symaskin skulle helt plötsligt alla sy. Det var buffar och annat som skulle fixas.  Milda har syslöjd i skolan nu och skulle visa hur bra hon var på att sy. Efter ett litet tag satt hon och lät som jag brukar. Suckade och stönade över hur dum en symaskin kan vara. Så måste det ju vara eller hur?
Och när jag äntligen fick sätta mig ner och sy så gick glödlampan sönder på maskinen. Trots detta så blev det en väska.
Det är svårt att välja en storlek eftersom ena gången handlar men lite och andra gånger blir det mer. Sen är frågan om man hur man ska bära den i handen, på axeln eller vad?
Den första jag provar att sy är en " vanlig" modell. Det är ungerfär den storlek som finns att köpa mataffärerna.


Storlek 32 x 40cm. Har sytt i ett kraftigt tyg från Ikea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar