lördag 11 februari 2012

En symaskin, en symaskin de är en lång historia

Gick till symaskinsaffären för att fixa en glödlampa eftersom Clas Ohlsons lampor var för långa. Mannen i syaffären frågade vilken modell och om den fungerade bra.
Ja just det, hur fungerar den ?!  ;)
Jag sa att jag inte var så nöjd med den eftersom övertråden gick av ganska ofta och undertråden trasslade ihop sig en del... Förklarade att min gamla var lättare att sy på.
Han blev lite lång i ansiktet och sa "men jag har sålt flera tusen och den är ju bäst säljaren. Ingen har klagat på den någonsin".

Han frågade om jag sydde som om jag hade den gamla maskinen och först tänkte jag vilken dum fråga men svaret blev Ja det gör jag nog. Jag vill ju att den ska vara som den förra.

Efter lite ilska vid skenet från lampan så fick jag ihop en miljökasse till. Denna gång sydde jag in hörnen för jag upptäckte att det var så i dom man kan köpa i affären. Jag har smygit omkring i butikerna och synat sömmarna :)  Upptäckte att jag fått ungefär samma form på mina miljökkassar som U.K.M. har på sina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar