torsdag 10 september 2009

Här om dagen kom ett paket



Och en liten kille blev sååå glad och han var tvungen att ringa sin pappa på jobbet och säga att Aristocats låg i en låda.. Tack så jättemycket Retro-Tokig.

Symaskinen.. Den står bara där nu och jag har ingen tid. Det är sååå tråkigt. Jag sa till Milda igår att har nog tappat lite lust att sy. Hon svarade - Du kan väl prata med någon som syr och fråga om dom kan ge dig lite förslag. Hon är så snäll min lilla Milda men så vill hon att jag ska sy en kjol till henne. Hon har visat en bild på hur den ska se ut..
Sen är jag nog lite orolig över att maskinen har så mycket funktioner som jag inte förstår. Hade jag bara tiden så kanske jag inte skulle känna så här. Tror jag.

Sitter just nu och försöker få ihop en transkription av ett hälsosamtal som jag gjorde igår. Det tar en evighet då det inte finns någon pausknapp och jag är tvungen att spela allt från början hela tiden. Samtalet är väl ca 30min och jag väl lyssnat på första 15min minst 40gånger... Jätteskoj att höra sin röst :(
Hur kunde jag ens tacka ja till att utbilda mig till dsk???

3 kommentarer:

  1. Å vilken underbar bild på lilleman! KUL!!!!:-D
    Så du läser till dsk!! Är ju själv ssk... Läste nu senast till tfn-rådgivning för att få liiiiite spetskompetens. Men jag har inte gjort någon C-uppsats (var färdig -99) så jag måste läsa upp en del innan jag kan gå någon "rejälare" påbyggnadsutbildning.... Läser du heltid? Jag hoppar nog på skolan framöver när jag vet vad jag vill bli....;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte gjort någon C-uppsats heller, blev klar -95. Alla uppgifter ska ha en vetenskapligt struktur vilket gör att jag får kämpa som bara den. För vad vet jag om det??
    Jag har också suttit i tfnrådgivning men blev slutkörd och fick prova på hemsjukvård och dskmott. Jag trivs bra med att jobba på VC.

    SvaraRadera
  3. Vet du vad? Jag använde andras godkända uppgifter som lite "mall" nu senast när jag läste tfn-rådgivning... Även om man skriver om olika saker så är ju upplägget detsamma för det mesta. Bara de här förbaskade referenserna är ju en hel vetenskap i sig!!!!
    Vi har typ samma bakgrund; HSV, lite kärlkirurgi/urologi och så numera VC...., och så är man ju mamma inte minst!;-D

    SvaraRadera