torsdag 24 september 2009

Gympapåse

När Milda började förskoleklass för några år sen så ville hon ha en gympapåse. Jag börjar som vanligt leta på nätet för att få rätt storlek och form men det var inte så lätt att hitta något. Jag fick då hitta på en egen modell. Med tankarna på hur min egen barndoms gympapåse såg ut. Tyget hon valde var prinsessor i glitter och rosa. Resultatet blev en rosa glittrade påse som var lite för smal. Men den fungerar även om den såg ut som en stoppad korv när hon skulle iväg.
Nu i 2.a klass så är det "nästan" ute med prinsessor och då är det omöjligt att ha just den gympapåsen.



Även denna gången fick Milda välja tyget själv och jag gjorde den lite bredare (46x48) för att få lite mer plats. Det är ett afrikanskt tyg som sambon köpte då han var där för 14-15år sen. Nu när mitt intresse för att sy har ökat så har jag nog blivit lite mindre rädd för tyger med starka färger. Alla nöjda den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar