måndag 21 september 2009

Första försöket..



Har sett så många fina mössor skapas på mina favoritbloggar. Tänkte att hur svårt kan det vara att sy med den nya maskinen !? Jag tog en gammal fleccefilt som ingen använder och tänkte att man kan återanvända materialet.
Kan väl säga att det gick fint att sy i fleece men att sy på applikationer var en ny erfarenhet som jag fick stora problem med.. Lite snett och ojämt och kanske till och med fult skulle jag kunna erkänna.
Jag behöver öva lite till innan jag gör något mer. Milda var nöjd med sitt hjärta men Lillebror var arg för att det blev en stjärna och inte Mumin. Vågar inte tänka på hur Mumin hade sett ut...

2 kommentarer:

  1. Det hade säkert blivit jättebra med mumin också! Fleece verkar vara ett kanonmaterial. Jag har virkat lite "kudd-rundlar" i sommar, tänkte att jag skulle köpa fleece till baksidan på dem!:-D Får se när man får tummen ur till det. Är nog mest för att ta det som finns till hands hemma..., eller loppis:)

    SvaraRadera
  2. Kul att våga sig på något nytt! Jag tycker att de blev fina!

    SvaraRadera