söndag 1 augusti 2010

Semester och lite press..

Nu var det så länge sen jag skrev något i bloggen att jag nästan glömt hur man gör. Bara det att få över bilder från kameran till datorn och sen vidare till bloggen tog en stund kan jag säga. Jag hade tänkt att när det blev slut på skolan för terminen skulle min sylust komma ifatt men icke..

Trots att jag arbetat några veckor och nu har semester så går det egentligen inte en dag utan att jag tänker på skolarbetet och tentor som komma skall. Hade till och med böcker under en liten semestertripp för att kunna läsa lite om lusten föll in men det gjorde den ju förstås inte.. Vilket bara gav mig mer dåligt samvete av att böckerna bara låg där och väntade.

Hela familjen har varit och hälsat på släkt och vänner under en vecka och semestertrippen avslutades med ett besök hos Retro-Tokig och hennes underbara familj. Vi hann med några loppisbesök innan vi avslutande rundan med grillning och övernattning där. Min egen samlare Porslinsbloggen överlämnade  några presenter bl a lite porslin. Själv överraskades han med att få ett par fina ljusstakar.

Till min stora förvånig fick jag ett paket. Något som jag aldrig hade väntat mig. I paket fanns många skojiga och färgglada tyger som jag nu misstänker att det finns vissa förväntningar på att jag ska börja skapa igen….. lite press blev det ju nu. Ja, ja jag ska jag ska göra något av detta, jag lovar.


Som vanligt när jag får tyger i min hand så går det runt i huvudet. Vad kan jag göra av detta tro??

2 kommentarer:

  1. LITE porslin??? Är nog den finaste presenten jag nånsin fått!! Blev überglad!!! Tygerna var kanske inte direkt avsedda att sätta press.... Inspirera låter trevligare.... Glömde berätta att jag, inspirerad av dig, gav mig till att försöka sy en väska för säkert ett år sedan. Det blev en alldeles utmärkt huv till min "I hate syslöjd"-symaskin!!! Hehehe... Får nog ha mönster istället för att köra på frihand nästa gång.
    Återigen... Stort tack för ert goa besök hos oss! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jo det var lite porslin om man tänker på vad som står kvar här i huset...
    Jag förstår att det var mer inspiration men i mitt huvud blev det lite press. Har ännu inte kommit på något bra än men jag har kommit till det stadiet där jag har fullt med ideer om vad som kan göras men ingen har varit tillräckligt bra för att genomföras än.. Fortsättning följer :) Kram :)

    SvaraRadera