onsdag 4 augusti 2010

I bakartagen..

Vet inte om inspirationen har kommit tillbaka men en bidragande orsak kan vara en hink med röda vinbär som står och väntar i kylskåpet eller det dåliga vädret. I vilket fall som helst blev det sega vinbärskakor.

Här är receptet:

4 ägg
6 dl mjöl
6 dl socker
2 tsk vaniljsocker
200 g smält smör
4 dl vinbär

Lägg bakplåtspapper i en långpanna. Äggen och sockret ska vispas pösigt. Rör ner resten av ingredienserna (mjölet, vaniljsockret och det smälta smöret). Häll över smeten i långpannan och strö sedan över ca 4 dl vinbär över kakan.
Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 30-35 min.

Hoppas det smakar!

Ps. Jag har börjat fundera på om jag ska ta fram symaskinen. Eftersom jag har plockat fram och mätt upp lite tyger som jag tänkte använda.. Nästa blogginlägg kanske handlar om skapande med tyg.. :) 

2 kommentarer:

  1. Åhh dom ser supersmarrig ut! Måste testas i framtiden.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Eftersom dom är lite sega så har det blivit en favorit i vår familj :) Lycka till!

    SvaraRadera