tisdag 27 oktober 2009

Knäppvantar

Mildas klasskompisar kallar dom för just knäppvantar och jag kan bara hålla med... Trots att dom är helt galna så använder hon dom och blir inte mobbad vad jag har hört.



Den här dumma iden fick jag när jag tittade på Philofix och allt såg så lätt ut och det var bara att tråckla ihop delarna och så färdiga att använda.
I min verklighet började garnet att rimsa upp sig och innan jag tråcklat ihop delarna så fanns det inte mycket kvar att sy och eftersom det fortsatte att rimsa sig så var jag tvungen att använda symaskinen också.. Jag hade tagit till lite extra i storlek för att dom inte skulle bli för små men så blev det inte.
Att jag lägger ut det fulaste jag gjort (i hela mitt liv skulle jag tro) är för att dom har gjort så många glada på Mildas skola och då kan jag ju fortsätta sprida glädje :)

3 kommentarer:

  1. Hahaha...på bilden ser dom ut som kaktusar ur nån Lucky Luke-bok...

    SvaraRadera
  2. Man måste få prova... Själv har jag (inspirerad av bla dig) försökt att sy väskor. Den ena funkar som ett överdrag till symaskinen nu... Dimensionerna blev liiiite fel kan man säga. (Mönster -vad är det??) Men jag har inte såpass mycket självdistans att jag lagt ut det på bloggen än!;-) Men vem vet? Inlägget om "misslyckade projekt" kanske kommer..... Hehe.... Helt fel kan ju inte vantarna vara i och med att din dotter ändå har dem till skolan!

    SvaraRadera
  3. Jag småler, så glädjespridare är de!

    SvaraRadera