lördag 15 augusti 2009

Vimplar



Jag började för några dagar sen att göra vimplar till Milda. Efter att jag klippt en massa tyg så kom jag fram till att det mest var blåa tyger jag hade.
När jag sytt färdigt vimplarna så visade M som lungt säger - Ja det passar ju bra i Lillens rum.. Lite besviken men tog det bättre än vanligt..
Nu ska jag försöka få tag i lite andra färger t ex rött, rosa och gult. Så att systeryster också ska bli glad.
Det tar lite längre tid att sy och jag är väl lite argare än vanligt på maskinen men det går och jag kommer nog att sy tills den bryter ihop.

2 kommentarer:

  1. Fina vimplar, funderade på att sy sådana till min svägerskas dotter i doppresent. Svaret på frågan om overlockern är ett rungande JAAA! Det tog mig fyra gånger så lång tid att sy en klänning på symaskinen. Det ska zig zagas (eller vad det nu kan tänkas heta) hit och sys dit, och klippas och donas. Fast det gick ju bra det med egentligen...

    SvaraRadera
  2. Fina! Hoppas lillkillen uppskattar dom mer än storasyrran!
    Jobbigt med en hackig symaskin. Jag blir så ARG på mitt elände och brukar tappa sugen när det blir så.

    SvaraRadera