måndag 10 augusti 2009

Väska till dagiskompis

Inget sytt i helgen när det varit så varmt. Men alla blir inte lika slöa som jag av värmen. Det är väldig aktivitet på bloggarna och man blir såå avundsjuk.



Igår kväll så började sy en väska till en dagiskompis till Lillen. Jag hade inget kantband som jag brukar men det gick bra ändå. Kompisen hade valt tyget själv. Gjorde även ett näsduksfodral eftersom det blev lite tyg över. Vi får se om han blir glad.
Kompisens mamma har också lämnat tyg till en väska. Det ska bli den längre modellen. Ska se om jag hinner börja redan i kväll.



Symaskinen är riktigt illa nu hackar, hostar och ställer till det. Har varit inne på reparation ett par gånger dom sista åren och det känns som att det inte håller så länge mellan gångerna.

1 kommentar:

  1. Jag kan glädja dig med att du nu har mer tyger än du hade igår...om du fortsätter att sy i den här takten så kanske en ny fungerande maskin vore en bra idé, då blir du i alla fall en vänare person...

    SvaraRadera