söndag 14 mars 2010

Söndagsbakning

Förra söndagen ville barnen baka något och valde med omsorg något ut Konditorns bästa (Signe M Bengtsson). Jag fick hjälpa till om jag inte tittade på receptet och jag skulle bara stå till tjänst om det var några problem.. Jag kan säga att det är svårt att hjälpa till när man inte har en aning om vad resultatet ska bli.
Barnen valde att göra mormorskaka men istället för vita coccosflingorna blev det monstergröna och fick då namnet Mildasmonsterkaka..



Den kaka som barnen valde idag var det mycket mera handräckning som skulle till för att få det att gå ihop. Flera moment som skulle göras och resultatet blev det en tårta..
Påsktårtan som jag funderat på många gånger och tänkt att nä, det tar för långt tid och är för krångligt men nu sitter vi med den. Det blev inga gula kycklingar i marsipan som bilden visade men med vita sockerpärlor som derkoration blev fint det också.
Efter middagen ser jag fram emot en förhoppningsvis god tårta med fyllning vanlijkräm, banan och annanas med chokladkrämsöverdrag.. Visst ser den smarrig ut! ;)



2 kommentarer:

  1. Det ser kanongott ut... Och upplagt på snyggt fat också!!;-)
    Du är en god mor som ORKAR med såna storprojekt. Mina grabbar är "king of muffins" och det räcker mer än väl för att försätta nerverna i spinn tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. Oj, oj...denne så veldig god ut! :O)
    Hilsen Fredrikke

    SvaraRadera