söndag 21 mars 2010

Att baka eller inte baka det är frågan...

Denna söndag blir det inget bakade tycker att det blev lite för mycket förra helgen då det blev en enorm tårtan som räckte i flera dagar och nu känner jag att man borde få barnen till att göra något som uppmuntrar dom till att röra på kroppen lite mer än att bara röra i skålar med chokladkräm och vispgrädde.
Min blogg är i ständig förändring och just nu är jag inne på bakning men längtar efter att i lugn och ro få sätta mig ner och sy. Tyvärr går studier och bakning väldigt bra ihop inbillar jag mig i alla fall.

Och för att fortsätta i detta tema med bakning så har jag hittat en underbar sida om bakning. Att jag vet det beror på att jag under sommrarna släpat alla mina vänner och bekantar till gruvområdet och bagarstugan för att avnjuta dom godaste kakor, bullar och smörgåsar som man kan tänka sig och det för en ganska billig penning . Tyvärr så blev det ägarbyte för något år sen och inte riktigt i samma klass vad det gäller både det ätbara och priset.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också att baka. Speciellt söndagarna tycker jag är en bra bakdag :) men det är svårt att få tiden att räcka till allt man vill göra, oftast går tiden åt till sådant man egentligen inte vill göra.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig och familjen en riktig Glad Påsk!!
    Kramar från Helena

    SvaraRadera