onsdag 14 november 2012

Yogastunden


Jag har försökt att få till en yogagrupp vilket ledde till att jag snabbt skulle försöka få ihop en hemsida för att kunna ha information om kursen, lokal, pris osv. 
Det var helt otroligt enkelt och riktigt skoj att fixa sidan och helt gratis som var det bästa. Så om det är någon som letar efter en hemsida kan jag rekommendera Gratis hemsida n.nu

Lillen skulle hjälpa mig med namn på hemsidan. För den måste ju ha ett namn. Vet inte riktigt om Pinnens yoga eller Kameleont yoga är tilltalande för yogisar men är man 6 år och älskar djur så är det väl så man vill ha det. Milda kom med förslaget Hjärtats yoga men tyckte att mitt förslag yogastunden var ett bra namn. 


Yogastunden blev det. Ett perfekt namn eftersom det beskriver yogan, att vara i ögonblicket, här och nu. 

Efter att ha fixat med hemsidan blev det lite googlande och oj vilken chock jag fick eftersom jag hamnade på en massa tyska yogasidor. Eftersom jag inte kan ett ord tyska fick jag förklarat att det betyder yogatimmar eller yogaklasser.
Jag kom på att jag skulle lägga till Falun och efter nya sökningar blev det tyska sidor med yogaklasser som även  hade falun gong på schemat. Riktigt spännande med språk kan man väl känna efter det där.

Fick inte ihop någon yogakurs den här gången men man kanske ska göra lite mer reklam för sig och inte vara ute i sista sekunden. Nu har jag ju kommit en bit på väg inför nästa kurstillfälle i januari.
Om någon funderar på hur min sida ser ut så hittar du den  här.


Namasté

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar