söndag 15 maj 2011

Löv

Äntligen försvann snön och värmen kom, även om det har varit lite kyligt och regn idag.
Stickningen la jag ner och försökte mig på en förvaring för stickorna men eftersom en lite kille ville ge mig en hjälpande hand när jag satt och sydde så hamnade den i glömska.
Tog fram virknålen och började med en liten gul utomjording eller som Lillen säger ”utomvarelse”. Är inte färdig med armarna än men snart så..

Idag har dock varit en aktiv dag först med att städa barnens rum och möblera om och sen har jag sytt lite saker..
I Mildas rum upptäckte jag att hennes gamla träbänk som tidigare används till att ha ett akvarie på behövdes snyggas till. Överdraget var trasigt och slitet och man kunde se vilka tyger som passat den unga damens smak under årens lopp. Nu skulle det rosa tyget med prinsessor ut.

Detta blev resultatet



och det blev även en matchande gardin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar