söndag 6 mars 2011

Stickat till flaskan

Jag ser att det är 2 månader sen jag la ut något på bloggen. Jag håller på med stickning nästan hela tiden men det slutar ofta med att jag river upp allt och börjar om och det tar då lite tid.
Brukar normalt inte sticka eftersom det tar längre tid att bli klar men eftersom jag inte är vän med den nya symaskinen så har jag valt att sticka eller virka.
Gjorde mina första mormorsrutor för någon månad sen och hade någon långsiktig plan på ett överkast till Mildas säng men efter 10 rutor så ville jag göra något annat...
Det blev då lite kläder till en varmvattenflaska. Nu slipper man linda handdukar som inte sitter på plats och inga mer brännskador :)



Framsida i trefärger.



Baksida med öppning.



Får se om mitt nästa projekt blir klart innan det blir varmt. Har rivit upp mössan ett antal gånger denna vecka.
Jag kämpar vidare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar