söndag 31 oktober 2010

Halloweenhäxan

Det kan man nog kalla mig när jag sitter och skriker och vrålar när jag försöker sy.
Lillen skulle vara utklädd till spöke den här gången. Jag tog fram symaskin och vitt lakanstyg och tänkte att det här tar inte långt tid att sy ihop lite tyg med raksöm inget avancerat alltså… men inte med den här skitmaskin…:(
Efter att ha trasslat med undertråd ett tag så var det bara att börja skruva igen och kolla om det var något skräp under spolhylsan… Jag var riktigt arg och satt och svor över att man kan tillverka en så dålig maskin.

Det var inte bara maskinen som fick skäll efter ett tag, utan alla som kom för nära mig när jag satt och slet mitt hår.
Lillen var lite orolig att han inte skulle kunna vara med på halloweenrundan med syster och hennes kompisar.
Han pratade lugnt och stilla med symaskinen och sa – Kan du inte lyssna på mamma och bara göra som hon säger?
Lillen svara som symaskin - Nä det vill jag inte!!
– Jo det kan du väl snälla. För mamma ska sy en spökdräkt till mig förstår du…

Efter en timmes bökande så lät det inte så illa när jag trampade på pedalen.. men spökdräkten fick bara dom nödvändigaste sömmarna för att hålla ihop.



Det var tänkt att han skulle vara vitmålad i ansiktet men nix det skulle vara tyg och det blev lite tyg kvar som knappt räckte runt huvudet. Han fick ha en badmössa på huvudet för att inte "spökmössan" skulle åka av. Ser inte klok ut men han var nöjd i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar