måndag 7 december 2009

Pepparkakshus

När jag började blogga var tanken att jag skulle skriva om mitt pysslande och med det menade jag mitt skapande vid symaskinen men min blogg har blivit en pysselblogg där jag gör saker som "måste" göras.
Min symaskin står och samlar damm känns det som. Hur som helst så är jag inne i en period i livet då jag inte hinner titta och ännu mindre sitta vid symaskinen.
Men det måste ju komma bättre tider tycker jag det är bara att försöka stå ut ett tag till...



Igår var det dags för att göra pepparkakshus. Lillen var mycket koncentrerad och åt inte ens en liten non-stop under hela dekoreringen.. Han var väldigt arg på oss andra som nallade. Det var något som jag inte visste om honom..


När vi höll på att göra den här snögubben var det mycket skratt. Efteråt kände vi oss ganska nöjda. Nu återstår att se om den klarar att stå fram till julafton eller om den kommer att försvinna innan dess..

3 kommentarer:

  1. Jättetjusigt...
    Vad är det för djur som står och betar bakom snögubben?
    Imponerad av ert hus. Våra brukar bli betydligt kladdigare.....
    Vad gäller pysslande och pulande så tycker jag att livet går i skov. Ibland får man gjort hur mycket som helst medan man ibland inte ens ids TÄNKA på pyssel och handarbete.... Ibland kan det vardagliga vara nog så mycket. Jag har blivit jätteinspirerad av er fina piñata och ska nog försöka mig på en liknande modell nästa gång känner jag=)
    Ha en fortsatt bra advent!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Detta var mindre kladdigt än pinatan och eftersom Lillen var sååå focuserad så blev det inget bråk om var saker och ting skulle sitta. Djuret är en elefant med lite smala ben eftersom tandpetare var skojigt att sticka i marsipanen.

    SvaraRadera
  3. Fint pepparkakshus! Mina barn tjatar och vill göra ett men det verkar vara så mycket pill och jag är rädd att jag kommer ha sönder det innan jag ens har fått ihop det.

    SvaraRadera