måndag 20 juli 2009

Börjar blogga

Testar och ser om detta fungerar eftersom det är första bloggen och kanske sista....


För en månad sen började barnens tygväskor gå sönder. Väskorna hade vi fått på en bokmässa i Oslo för ca 10 år sen. Inte speciellt snygga men fyllde sin funktion.

Hur som helst tänkte jag att det är väl lätt att sy nya och färger fick barnen välja själv. Men en annan modell på väskan vore skoj, så jag sökte runt och hittade "dagiskassen" hos Knåpmodern. Som är en helt toppen modell och går att variera ganska mycket har jag upptäckt nu när jag gjort några stycken. Har dock upptäckt att jag krånglat till en hel del när jag ska sy i fodret, men man lär sig av sina misstag eller hur?

Barnen blev nöjda och jag var nog också ganska nöjd trots mitt slit bakom min stenålderssymaskin som börjat ge upp...
Efter att varit runt på olika bloggar så har jag fått inspiration och nu vill jag sy allt möjligt... Så jag blir väl tvungen att köpa en ny men vad???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar